Paste cu nuca

N-am mai apucat sa fotografiez farfuria plina, tentatia a fost prea mare.

Am o relatie speciala cu nucile la fel cum aveam si cu bunica mea. In gradina ei, de fapt, ca sa fiu mai precisa, in cea a vecinului ei, si scurgandu-se si in gradina bunicii, a fost mereu un nuc urias. Era urias atunci cand m-am nascut, a crescut si mai mare cand aveam 5-6 ani si acum se ridica parca mai mare umbrind gradina la fel ca acum zeci de ani.

Cand eram mica bunica imi prepara taietei de casa cu zahar si nuci. Tin minte perfect gustul lor. Casa intreaga se umplea de aroma de caramel si nuca.

Am inlocuit in reteta taieteii facuti de mana, in graba mea, cu simple paste. Sper sa apuc sa reproduc reteta fidel cat de curand. Nucile in schimb sunt aceleasi din gradina bunicii, aici nu exista compromisuri.

Iar reteta mea vine cam asa:

– 200 gr paste (Fussili in cazul meu)
– o lingura de unt
– miezul a 30 nuci
– 4 linguri de zahar
– 1 pliculet de vanilie
– aroma lichida de vanilie

Se fierb pastele. Miezul de nuca se marunteste intr-un tocator electric.
Cand pastele sunt gata intr-o tigaie se topeste untul, se adauga zaharul si se amesteca pana se caramelizeaza zaharul, cu grija sa nu se arda amestecul. Se adauga nucile si aroma lichida de vanilie, se toarna pastele peste amestecatura, se invart in tigaie pana cand se acopera cu nuci, unt si zahar lichid si se presara zaharul vanilat pe deasupra.



Lasă un răspuns

