Ready, set, go ?!

A inceput de dimineata.
De fapt, cu o seara in urma.

Mi-am ales atent cateva volume cartonate (si „Orbitorul” lui Cartarescu, Aripa Stanga, pe care in 5 ani n-am apucat sa-l termin) si le-am asezat intr-o plasa verde de rafie. Mi-am pus alarmele pentru a doua zi, mi-am fixat ceasul de pe mobil pentru ora 08:00. indeajuns incat sa ma conving ca vreau sa infrunt noua zi. Nu mai dormisem de doua saptamani. Un amestec de caldura sufocanta si tantari imi taiau serios pofta de somn. Dar cand a venit ora 08:00 am spus ca poate sa inceapa. Asa ca m-am ridicat din asternuturi cu o privire sifonata, am tras pe mine primele haine curate, am luat geanta cu carti si-am sunat traducatoarea la care imi lasasem certificatul de nastere. Am anuntat-o ca vin. Isi terminase treaba. Tradusese, legalizase. Totul era gata. Era prima oara cand luasem numarul unei persoane pe care anticipam ca am sa o vad inca o data si atat. Poate ca am sarit la concluzii.

Metrou spre centru. Cobor la Universitate cu geanta plina de carti. Sunt 13 in total. Grele. In mare parte culegeri de arta, dar si doua cadouri primite in trecut. Am hotarat sa arunc insa tot ce nu citesc sau ce nu voi mai reciti asa ca sus cartile pe scara rulanta, in drum spre traducatoare. ridicat certificatul de nastere, intors in pasaj, printat bilet de avion. Vandut cartile la anticariat (pe o suma bunicica) si apoi fuga la birou cu gandul ca mai sunt 3 saptamani. cumva gandul nu s-a adancit inca.

N-am simtit usurare cand mi-am dat demisia. Drept e ca n-a fost o demisie a la „Fight club” in care sa fi zburat sange pe toti peretii si aerul sa miroasa a satisfactie si sudoare. A fost un moment rapid, siret chiar, in care mi-am incoltit seful si, dupa masa de pranz si cateva discutii frivole i-am trantit vestea direct.

In 5 ani de zile as fi vrut sa fi fost vorba de ceva mai dramatic, dar n-a fost. Au fost atatea momentele in care mi-am imaginat plecarea. Acum ma tem de ea. Ma tem de lipsa sigurantei financiare. Imi e o frica de ma cac pe mine, da.

La 12:20, dupa o ora de lucru aflu ca s-au ciocnit doua tramvaie cu o statie mai jos de birou. 11 raniti, circulatia e blocata.
La 12:40 aflu ca am nevoie de o apostila pentru certificatul de nastere.

Habar n-am ce e aia o apostila. Dau un google. In decursul intregei zile n-apuc sa aflu, dar o sun pe traducatoare (stiam eu ceva!) si ea ma suna inapoi spunandu-mi ca-mi poate face rost de una.
Din cauza circulatiei blocate fac zig-zag-uri prin oras pana inapoi la Universitate, nu inainte de a trece prin fata biroului, unde, in intersectia blocata un politist se face rosu ca racu strigandu-i unui sofer tacut ca e idiot si n-are pic de cultura. Tirada continua pentru cel putin 5 minute. Soferul pare sa inghita. E cald. Asfaltul a fost raschetat pe un sens de mers, inspre strada unde a avut loc ciocnirea tramvaielor. Zona arata apocaliptic. Politistul continua sa urle, sa se inroseasca.

Din tramvai in tramvai, autobuz si metrou revin la traducatoare. Imi primeste actele din nou. Ma intorc la birou. In drum spre casa primesc un telefon. un strain imi spune ca i-a parvenit plicul meu cu inregistrarea la facultate. Inmarmuresc.

Ne vedem la colt de strada, pe aceeasi strada pe care stau. E inalt, are o ureche gaurita si un zambet subtil. Isi cere scuze ca a deschis plicul, dar il gasise la el in casuta postala cu cateva zile in urma si altfel n-ar fi reusit sa dea de mine. Ii multumesc. Zambesc stanjenita. Injur statul neerlandez.

Dupa zbor spre Cora ca sa cumpar de mancare. Ma opresc pe culoarul de la intrare sa ma uit la jucarii. Stau si invart intre degete aceeasi papusa 10 minute la rand. Ma asez intr-un scaun de la raionul articole de gradina. E vara, iulie, 18.
Picioarele imi tremura.

Nu stiu daca mai vreau sa plec.



Lasă un răspuns

